Opis forum
Z dniem 29.01.2007 r. o godzinie 12.00 wszedł oficjalnie w życie system jednostkowego liczenia strat. Agresor wypowiadając wojnę może wybrać albo system procentowy albo system Antaresa. W przypadku niesprecyzowania wyboru, za domyślny uważa się system procentowy.
Alternatywny sposób przeliczania strać wojennych (tzw. system wg. Antaresa).
OPIS:
* powstał jako alternatywa dla systemu procentowego. Zakłada on bardzo dokładne wyliczenie strat poniesionych zarówno przez agresora jak i przez obrońcę w wyniku działań wojennych, poprzez oddanie realnych strat obydwu walczących stron. Każda podjęta akcja wojenna jest szczegółowo przeliczana, a jej rezultat dodawany jest do wyniku obydwu stron.
* jest bardziej rozbudowany, uwzględnia zarówno ataki flota na flotę, flota na obronę jak i ataki za pomocą rakiet międzyplanetarnych oraz farmienie i zbiórkę szczątków z pola zniszczeń, a także niszczenie księżyców.
* uwzględnia 100% zniszczonej floty, 30% obrony zniszczonej w wyniku ataku flotą, 100% obrony zniszczonej w wyniku ataku rakietami międzyplanetarnymi, przejęcie surowców z planety oraz zaliczenie zebrania PZ tej ze stron, która faktycznie je przejmie.
* jednostką przyjętą jako podstawa przeliczenia w systemie Antaresa jest 1(k), czyli 1 tysiąc surowców utraconych w wyniku działań wojennych.
Oczywiście pamiętamy, że 1k to również 1 punkt w systemie punktacji OGame. Sprawienie, że przeciwnik utraci 1 k surowców, jest podstawą systemu Antaresa. Dla porównania z systemem %, aby uzyskać 1% zaliczony na konto sojuszu nalezy zniszczyć np. 334 sondy szpiegowskie lub 84 lm. Da to 1%. Te same potyczki przeliczone w systemie Antaresa wynosić będą 334k strat.
* z inicjatywy gracza 13thGhost powstał konwerter, który ułatwia wyliczanie strat w systemie wg Antaresa, czyniąc go w pełni zautomatyzowanym. Po wpisaniu bieżącego wyniku wojny i wklejeniu nowego RW jako wynik otrzymamy atrakcyjnie skonwertowane RW, zawierające zarówno wynik starcia jak i całkowite podsumowanie wyniku wojny. Użycie konwertera autorstwa 13thGhosta nie jest oczywiście przymusowe, jednak znacząco ułatwia przeliczanie strat wojennych i bieżącego wyniku wojny.
* dzięki bieżącemu przeliczaniu jednostek (k) na %, osoby, które po raz pierwszy mają styczność z systemem Antaresa, nie będą miały kłopotu z łatwym przeliczeniem jednostek % na (k). Wynik końcowy jest podawany zarówno w (k) jak i w %.
Dla przykładu - przyjmijmy, że odbyła się bitwa, której wynik w systemie % wyniósł 22 %. Przy czym zwycięzca zniszczył na 20 %, ponosząc przy tym 2 % strat. W systemie % na konto zwycięzcy idzie całe 22 %. W systemie Antaresa straty są odpowiednio podzielone i dodane do strat obydwu walczących stron. W systemie Antaresa należy tak przemyśleć atak, aby ponieść przy tym jak najmniej strat.
* Wszelkie progi obliczane wg strat są symetryczne względem systemu procentowego.
(1%=333k strat)
Każdy raport zamieszczany na forum w temacie wojny powinien spełniać warunek określonego progu minimalnego, przy czym poprzez pojęcie przekroczenia progu minimalnego rozumie się sumę strat agresora i obrońcy większą lub równą ustalonemu progowi minimalnemu.
>>PRZYKŁADY<<
zniszczenie floty - przykłady (mnożnik 1.0)
84 lm = 1 % strat = 336k strat (3k metalu + 1k kryształu) x 84
28 dt = 1 % = 336k (6k metalu + 6k kryształu) x 28
12 kr = 1 % = 348k (20k metalu + 7k kryształu) x 12
6 ow = 1 % = 360k (40k metalu + 20k kryształu) x 6
5 bomb = 1 % = 375k (50k metalu + 25k kryształu) x 5
zniszczenie obrony flotą - przykłady (mnożnik 0.3)
1000 wr (ew.ldzl) = 1,4kk strat [(2k metalu) x 1000] x 0.3
100 cdzl (ew.dz.j) = 240k [(6k metalu + 2k kryształu) x 100] x 0.3
100 gauss = 1050k [(20k metalu + 15k kryształu) x100] x 0.3
zniszczenie obrony rmp - przykłady (mnożnik 1.0)
1000 wr (ew.ldzl) = 2000k strat (2k metalu) x 1000
100 cdzl (ew.dz.j) = 800k (6k metalu + 2k kryształu) x 100
100 gauss = 3500k (20k metalu + 15k kryształu) x 100
Offline
Administrator
dokaldnie najlepiej na nasza korzysc
Offline
Administrator
to musimy sie zgadac i tyle a wydaje mi sie ze sytsem % bedzie dobry
Offline