#16 2007-08-23 18:07:07

casper

Użytkownik

Zarejestrowany: 2007-08-21
Posty: 25
Punktów :   

Re: Wojna Z S.o.S

Z dniem 29.01.2007 r. o godzinie 12.00 wszedł oficjalnie w życie system jednostkowego liczenia strat. Agresor wypowiadając wojnę może wybrać albo system procentowy albo system Antaresa. W przypadku niesprecyzowania wyboru, za domyślny uważa się system procentowy.


Alternatywny sposób przeliczania strać wojennych (tzw. system wg. Antaresa).

OPIS:

    * powstał jako alternatywa dla systemu procentowego. Zakłada on bardzo dokładne wyliczenie strat poniesionych zarówno przez agresora jak i przez obrońcę w wyniku działań wojennych, poprzez oddanie realnych strat obydwu walczących stron. Każda podjęta akcja wojenna jest szczegółowo przeliczana, a jej rezultat dodawany jest do wyniku obydwu stron.

    * jest bardziej rozbudowany, uwzględnia zarówno ataki flota na flotę, flota na obronę jak i ataki za pomocą rakiet międzyplanetarnych oraz farmienie i zbiórkę szczątków z pola zniszczeń, a także niszczenie księżyców.

    * uwzględnia 100% zniszczonej floty, 30% obrony zniszczonej w wyniku ataku flotą, 100% obrony zniszczonej w wyniku ataku rakietami międzyplanetarnymi, przejęcie surowców z planety oraz zaliczenie zebrania PZ tej ze stron, która faktycznie je przejmie.

    * jednostką przyjętą jako podstawa przeliczenia w systemie Antaresa jest 1(k), czyli 1 tysiąc surowców utraconych w wyniku działań wojennych.
      Oczywiście pamiętamy, że 1k to również 1 punkt w systemie punktacji OGame. Sprawienie, że przeciwnik utraci 1 k surowców, jest podstawą systemu Antaresa. Dla porównania z systemem %, aby uzyskać 1% zaliczony na konto sojuszu nalezy zniszczyć np. 334 sondy szpiegowskie lub 84 lm. Da to 1%. Te same potyczki przeliczone w systemie Antaresa wynosić będą 334k strat.

    * z inicjatywy gracza 13thGhost powstał konwerter, który ułatwia wyliczanie strat w systemie wg Antaresa, czyniąc go w pełni zautomatyzowanym. Po wpisaniu bieżącego wyniku wojny i wklejeniu nowego RW jako wynik otrzymamy atrakcyjnie skonwertowane RW, zawierające zarówno wynik starcia jak i całkowite podsumowanie wyniku wojny. Użycie konwertera autorstwa 13thGhosta nie jest oczywiście przymusowe, jednak znacząco ułatwia przeliczanie strat wojennych i bieżącego wyniku wojny.

    * dzięki bieżącemu przeliczaniu jednostek (k) na %, osoby, które po raz pierwszy mają styczność z systemem Antaresa, nie będą miały kłopotu z łatwym przeliczeniem jednostek % na (k). Wynik końcowy jest podawany zarówno w (k) jak i w %.

      Dla przykładu - przyjmijmy, że odbyła się bitwa, której wynik w systemie % wyniósł 22 %. Przy czym zwycięzca zniszczył na 20 %, ponosząc przy tym 2 % strat. W systemie % na konto zwycięzcy idzie całe 22 %. W systemie Antaresa straty są odpowiednio podzielone i dodane do strat obydwu walczących stron. W systemie Antaresa należy tak przemyśleć atak, aby ponieść przy tym jak najmniej strat.

    * Wszelkie progi obliczane wg strat są symetryczne względem systemu procentowego.
      (1%=333k strat)
      Każdy raport zamieszczany na forum w temacie wojny powinien spełniać warunek określonego progu minimalnego, przy czym poprzez pojęcie przekroczenia progu minimalnego rozumie się sumę strat agresora i obrońcy większą lub równą ustalonemu progowi minimalnemu.



>>PRZYKŁADY<<

zniszczenie floty - przykłady (mnożnik 1.0)

84 lm = 1 % strat = 336k strat (3k metalu + 1k kryształu) x 84
28 dt = 1 % = 336k (6k metalu + 6k kryształu) x 28
12 kr = 1 % = 348k (20k metalu + 7k kryształu) x 12
6 ow = 1 % = 360k (40k metalu + 20k kryształu) x 6
5 bomb = 1 % = 375k (50k metalu + 25k kryształu) x 5


zniszczenie obrony flotą - przykłady (mnożnik 0.3)

1000 wr (ew.ldzl) = 1,4kk strat [(2k metalu) x 1000] x 0.3
100 cdzl (ew.dz.j) = 240k [(6k metalu + 2k kryształu) x 100] x 0.3
100 gauss = 1050k [(20k metalu + 15k kryształu) x100] x 0.3


zniszczenie obrony rmp - przykłady (mnożnik 1.0)

1000 wr (ew.ldzl) = 2000k strat (2k metalu) x 1000
100 cdzl (ew.dz.j) = 800k (6k metalu + 2k kryształu) x 100
100 gauss = 3500k (20k metalu + 15k kryształu) x 100

Offline

 

#17 2007-08-23 22:38:14

Kylon

Użytkownik

Zarejestrowany: 2007-08-13
Posty: 41
Punktów :   

Re: Wojna Z S.o.S

Hmm trzeba pomyślec w jakim systemie tą wojnę wypowiedzieć 

Offline

 

#18 2007-08-24 11:21:15

Administrator

Administrator

Zarejestrowany: 2007-08-13
Posty: 50
Punktów :   

Re: Wojna Z S.o.S

dokaldnie najlepiej na nasza korzysc

Offline

 

#19 2007-08-25 12:43:22

Kylon

Użytkownik

Zarejestrowany: 2007-08-13
Posty: 41
Punktów :   

Re: Wojna Z S.o.S

Kurcze mi sie wydaje ze lepiej to bedzie wypowiedziec w systemie %owym

Offline

 

#20 2007-08-25 16:06:33

casper

Użytkownik

Zarejestrowany: 2007-08-21
Posty: 25
Punktów :   

Re: Wojna Z S.o.S

a oni maja jakies floty ?
czy wy macie bunkry i sie boicie ? :-)

Offline

 

#21 2007-08-25 17:04:12

Kylon

Użytkownik

Zarejestrowany: 2007-08-13
Posty: 41
Punktów :   

Re: Wojna Z S.o.S

Bee musisz wszystko skomplikowac

Offline

 

#22 2007-08-25 17:48:53

casper

Użytkownik

Zarejestrowany: 2007-08-21
Posty: 25
Punktów :   

Re: Wojna Z S.o.S

:-) heh no coz wojne musicie zaplanowac! sprawdzic czy oni maja bunkry czy flote, czy wy macie bunkry czy flote... i wybrac odpowiedni system :-)

Offline

 

#23 2007-08-25 22:33:01

Administrator

Administrator

Zarejestrowany: 2007-08-13
Posty: 50
Punktów :   

Re: Wojna Z S.o.S

to musimy sie zgadac i tyle   a wydaje mi sie ze sytsem % bedzie dobry

Offline

 

#24 2007-08-26 05:20:16

casper

Użytkownik

Zarejestrowany: 2007-08-21
Posty: 25
Punktów :   

Re: Wojna Z S.o.S

heheh zebyscie tylko mieli na czm te procenty bic :-)

Offline

 

#25 2007-08-26 09:48:51

Kylon

Użytkownik

Zarejestrowany: 2007-08-13
Posty: 41
Punktów :   

Re: Wojna Z S.o.S

ja to wiem że niemoge nikogo od nich koło seibie znaleśc

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.lezajskhistoria.pun.pl www.peugeot207club.pun.pl www.hogwartx.pun.pl www.managerpbf.pun.pl www.hakimetin2.pun.pl